13 June 2009

Evita Tjon A Ten: De toekomstige Alicia Keys van Nederland!




Evita Tjon A Ten is de toekomstige Alicia Keys van Nederland. Ze is geboren op 8 oktober 1986 in Suriname. Haar grootste droom is om een beroemde zangeres te worden, en ze is goed op weg. Speciaal voor http://sostylelisious.blogspot.com / maakte ze tijd vrij voor een SoStyleLisious interview!

Wilde je toen je klein was al zangeres worden?
Toen ik klein was hield ik altijd al van zingen. Eerst de Surinaamse liedjes die ik van mijn moeder en oma leerde, daarna R&B, pop en gospel en jazz. Wist mijn familie al dat ik iets met muziek zou doen? Het antwoord op die vraag is absoluut JA! Ik zong al liedjes mee voordat ik kon praten.
Toen ze zes jaar oud was, leerde ik viool spelen. Na acht jaar viool gespeeld te hebben, bleek mijn liefde voor het zingen sterker te zijn dan mijn liefde voor de viool.

Doe je naast het zingen nog andere dingen?
Ik schilder, waarbij de vertaling van haar multiculturele erfenis ook met gemak terug te vinden is. Ik gebruik veel verschillende materialen. Ook de onderwerpen van mijn kunst is zeer divers. Ook doe ik grafisch werk in combinatie met mijn schilderkunst.

Ook schrijf ik regelmatig columns en doe ik modellenwerk. Zo kun je je op http://www.dhmagazine.nl/up2date gratis inschrijven om mijn maandelijkse columns te lezen voor online lifestyle blad te lezen.
Laten we niet vergeten dat ik dit jaar mijn studie aan de Hotelschool Den Haag afrond. Ja, Ik heb bij al deze dingen ook binnen 4 jaar mijn studie afgerond. :-D

Wie is je grootste voorbeeld?
Ella Fitzgerald is mijn favoriete jazzvocalist. Ik bewonder haar vooral omdat zij zingt vanuit het diepste van haar ziel en haar geïmproviseerde scat solos vind ik geweldig. Verder vind ik muziek van Beyonce, Barbara Ryan, India Arie en Lauryn Hill erg goed. Het mooie van artiest zijn is dat veel artiesten bij elkaar een inspiratiebron kunnen vormen om te komen tot een geheel eigen stijl

Met welke sterren zou je nog eens samen willen werken?
India Arie, Raoul Midon en Taio Cruz. Dit zijn er maar een paar maar er zijn wel meer artiesten waarmee ik graag mee samen zou willen werken.

Wat is je grootste droom voor de toekomst?
“Kunst en muziek kunnen werelden samenbrengen en troost bieden. Muziek en kunst kunnen helen als zaken stuk zijn”.
Ik hoop dat deze twee disciplines in de toekomst een grotere rol zullen spelen bij en een bijdrage zullen leveren aan het verbeteren van de problemen in onze wereld.

Heb je nog een tip voor meiden die ook zangeres willen worden? Veel oefenen, in jezelf geloven maar wel met een diploma opzak!


X Aisha Darling

P.S Wat vind jij van Evita Tjon A Ten? Post een comment of schrijf het op in de Chatbox. Love ya!

No comments: